2. |
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok |
IV. |
A szerv nyilvántartásai (utolsó frissítés: 2025.07.01.) |
1. |
A közfeladatot ellátó szerv által saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltetlen kérdőív) jegyzéke |
Az ellátottak vonatkozásában: 1.A szolgáltatásra vonatkozó igények, valamint az ellátás megkezdésének és megszüntetésének dátumára, az ellátás megszüntetésének módjára, okára, a jogosultsági feltételekre és az azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó adatok nyilvántartása (Szt. 20.§ szerinti nyilvántartás) – papír alapú nyilvántartás - adattörlés esetei: a nyilvántartásból törölni kell az adatokat, ha az ellátásra vonatkozó igény a teljesítését megelőzően megszűnik. Ha törvény másként nem rendelkezik, a nyilvántartásból a szociális ellátás iránti kérelem elutasításától, megállapított ellátás esetén – a szolgálati időre jogosító ellátások kivételével – az ellátásra való jogosultság megszűnésétől számított öt év elteltével törölni kell az adott személyre vonatkozó adatokat. A szolgálati időre jogosító ellátások esetében az adott személyre vonatkozó adatok törlését a Kormány rendeletben szabályozza. 2. A fennálló díjhátralékokról, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. Rendelet 31.§ (2)-(3) bekezdései alapján vezetett nyilvántartás – papír alapú nyilvántartás - a nyilvántartott díjhátralékról az intézmény vezetője negyedévenként tájékoztatja a fenntartót a térítési díjhátralék behajtása vagy a behajtatlan hátralék törlése érdekében. Az intézményvezető a fenntartót – az Szt. 119. § (3) bekezdése szerinti jelzálogbejegyzés kezdeményezéséről való döntés érdekében – évente értesíti a hátralékról. 3. Az idősek tartós bentlakásos ellátását igénybevevő ellátottak vonatkozásában, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. Rendelet 19.§-ban foglaltak alapján, a fizetendő személyi térítési díj összegéről, a pénz- és ingatlanvagyon terheléséről, a fizetési kötelezettség teljesítéséről, valamint a hátralékról – az Szt. 68/B. § és 117/B. § szerinti eset kivételével – vezetett nyilvántartás – papír alapú nyilvántartás 4. az ellátotti dokumentáció - papír alapú nyilvántartás
A foglalkoztatottak vonatkozásában: 1. személyi anyagok – papír alapú nyilvántartás 2. jogviszonyra vonatkozó, bér- és illetményadatok, cafeteria adatok, távollétadatok – papír alapú és elektronikus adatbázisban kezelt adatállomány (az informatikai rendszer megnevezése: KIRA) 3. pályázati eljárás lefolytatása nélkül betölthető álláshelyek esetében, adatbázis a lehetséges jelöltekről - papír alapú nyilvántartás 4. a munkakör betöltéséhez szükséges egészségügyi alkalmasság időtartamának nyilvántartása - elektronikus nyilvántartás (Excel) 5. a foglalkoztatottak részére kiadott utazási utalványok nyilvántartása - papír alapú nyilvántartás 6. munkabalesetek nyilvántartása - papír alapú nyilvántartás 7. munkaidő nyilvántartás - papír alapú nyilvántartás 8. munkába járásához biztosított bérlet és útiköltség térítéséhez kapcsolódó nyilvántartások - papír alapú nyilvántartás 9. a rehabilitációs hozzájárulás megállapítása céljából vezetett nyilvántartás- papír alapú nyilvántartás 10. az intézmény mobiltelefon flottájának és a hívószámokhoz rendelt keretösszeg nyilvántartása 11. a munka-és védőruha, valamint az egyéni védőeszközök biztosításához kapcsolódó nyilvántartások - papír alapú nyilvántartás 12. az Esélyegyenlőségi terv alapján igénybe vett fizetett szabadnap és munkaidő-kedvezmény nyilvántartása - papír alapú nyilvántartás 13. az intézmény által használt programokhoz, alkalmazásokhoz, adatbázisokhoz, adatállományokhoz, elektronikus információs rendszerekhez, hálózati infrastruktúrákhoz kapcsolódó hozzáférési és egyéb azonosításhoz kötött jogosultságok nyilvántartása - elektronikus nyilvántartás (Excel)
Az intézménnyel szerződéses jogviszonyban állók vonatkozásában: 1.szerződések nyilvántartása – papír alapú és elektronikus nyilvántartás Egyéb:
Az iratkezelés rendjét a közokiratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény, a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet, valamint az intézmény Iratkezelési szabályzata határozza meg, melynek melléklete, a köziratok rendszerezésének és a selejtezhetőség szempontjából történő válogatásának alapjául szolgáló jegyzék, az Irattári terv, mely meghatározza a kiselejtezhető irattári tételekbe tartozó iratok ügyviteli célú megőrzésének időtartamát, továbbá a nem selejtezhető iratok levéltárba adásának határidejét. A levéltárba adandó iratokban foglalt adatok és az iratkezelési rendszerben a jogszabálynál fogva kezelendő személyes adatok kivételével az intézmény az adatot törli (iratokat selejtezi), illetve a levéltárba adással a személyes adatok kezelése az intézménynél megszűnik. |
|
2. |
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái |
személyes adat különleges – egészségügyi adat különleges – bűnügyi adat (kizárólag a közalkalmazotti vagy egészségügyi szolgálati jogviszony létesítése esetén) |
|
3. |
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatokhoz való hozzáférés módja Az érintett jogosult arra, hogy az intézménytől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozóan a GDPR 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról. A közérdekű adatokhoz való hozzáférés rendje a KÖZÉRDEKŰ ADATOK 2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok, X. Közérdekű adatok igénylése, 1. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje alpontban található. |
4. |
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatokról való másolatkészítés költségei Az intézmény a hozzáférési jog érvényesülésével kapcsolatban meghatározott feladatait ingyenesen látja el és ha az érintett kéri, az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát rendelkezésére bocsátja. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy - különösen ismétlődő jellege miatt - túlzó, a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségek figyelembevételével észszerű összegű díj számítható fel, vagy a kérelem alapján történő intézkedés megtagadható. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az Intézményt terheli. Ha a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban megalapozott kétség merül fel, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtása kérhető. Az egészségügyi dokumentációhoz való hozzáférési jog gyakorlás esetén, az érintettnek a GDPR 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott, az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok minden további másolatért miniszteri rendeletben meghatározott költségelemek alapján díjat kell fizetni. |
|